söndag 20 mars 2011

Äntligen en dag med rikligt av vår i luften !!

Då kommer en liten helgrapport från Avesta. Ryggen är inte helt bra, men mycket bättre. I fredags var i Sala, käkade taco´s och tog det lugnt, jag hade tagit en ledig dag för att vila ryggen från för mycket "sitta".



I går åkte vi upp till Avesta, för till kvällen väntade besök av min barndomsvän Maria o hennes tioåriga son. Vi käkade lite, kacklade, varvat med lite körslag och chipsätning, trevligt.





Idag söndag har jag och Anna tagit en liten lugn promenad i gamla byn, vi är lite halvskadade både två, så det var lite lagom. Efter det for vi upp till Dalahästen, och Anna tog vårens första uteglass, jag var mest törstig så jag klämde en cola istället. Vi satt på en bänk i solen en halvtimme och tittade på alla skidturister som väljer sitt matstopp vid just Dalahästen.



När vi skulle åka tillbaka hem, hamnade vi precis bakom en krock. Det var tack o lov bara plåtskador, men trist för dom, vet ju hur mycket krångel det kan medföra.



Nu har Anna dragit till Sala, skulle träffa hyresvärden för nya boendet, och gå igenom lite saker inför flytten. Vi har också plockat ihop ett gäng flyttkartonger som hon fick med sig, dags att börja packa, en månad kvar till flytt !!



Jag har käkat en portion pasta o sås från igår, och jag tyckte det var lika gott idag, får man säga så när man lagat själv ? :))



Solen skiner än, och jag ska ta och gå ut en sväng innan jag ska se upplösningen från Norska Skidspelen som går av stapeln i Falun !! Liten glutt på skidskytte blir det också tillfälle till.



Ha en fortsatt trevlig söndag vänner !









12 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ryggar och annat hinner repa sig till flytten!!!

Kramen! :D

Gunilla sa...

Tofflan, det får vi hoppas, vore ju osmart att vara invalido då :)
kram på dig !

Anonym sa...

Ja, krya på ryggen. Har jag missat något, ska du flytta?/cathrin

Gunilla sa...

Cathrin, nej det är Anna som ska flytta från sin lägenhet till ett hus att hyra på en gård, så man bör vara i slag för att kunna bära lite då ! (eller annars har jag ju giltigt frånvaro tss)

Margit sa...

Läser och förstår att du haft en hel del för dig.nu nåra dar...ja tiden går..och solen skiner ppå dagrana..och man Hoppas PÅ VÅREN!
sNART EN ny VECKA OCKSÅ!
KRAM!

Fenixmonas sa...

En härligt solig dag alltså, precis som vi i lördags...Igår sveptes vi dessvärre in i dimma och såg inte till solen på hela dagen! Kramiz

Gunilla sa...

margit, ja äntligen kan man känna vår i luften !! kram o ha en fin vecka

Gunilla sa...

Fenixmonas, den här helgen var det fint båda dagarna här, om än lite blåsigt i lördags!
kramizz

Sladdertackan sa...

En fin söndag fick du i alla fall trots rygg. Här i Borås hänger dimman grå i dag.

Stattinskan sa...

Det är ett "skit" med krånglande ryggar. Hoppas det försvinner lika fort som det kom
Kram

Gunilla sa...

Sladdertackan, japp fick sticka ut näsan lite, och njuta!

Gunilla sa...

Stattinskan, ja det blir bättre och bättre för varje dag, så nu hoppas jag både den och hostan ger sig så man kan börja träna igen !