måndag 28 mars 2011

Roscermonin

I helgen har Socialdemokraterna på sveriges högsta nivå haft roscermoni. Gamla rävar har tackats av, och en ny laguppställning har presenterats. Jag tänker inte gå in på vad jag tycker dom nånting vad gäller politik, vet alldeles för lite om det och vad de iblandade personerna är för typer. Det första jag tänkte när jag första gången såg en bild på Juholt , "herregud, har han 3 mustacher...??" - kan Juholt vända den negativa trenden för S ?'


- Roscermoni, precis som i programmet the Batchelor.... kanske med en något annan innerbörd...


6 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha, intressant jämförelse av de båda evenemangen! :D

Anonym sa...

I helgen var det unga män ute på stan och delade ut rosor. Jag fattade först inte varför, sedan förstod jag att det hade med det här programmet Bacherolette att göra. Jag fick ingen- var väl inte nog ung och snygg - snyft. /cathrin

Gunilla sa...

Tofflan, ja lite likheter finns ju, det gäller att få flest rosor och får vara kvar, antingen som friare eller också i partiet :)

Gunilla sa...

Cathrin, tror du ? jag hade gissat på att det var sosseraggning jag :).. så då kanske du inte såg ut som nån trolig s-väljare :)

Fenixmonas sa...

Ett skepp som byter besättning...få se vart de seglar iväg...ännu har jag inte märkt att de lagt om kursen så troligtvis blir det ingen större förändring. kramiz

Gunilla sa...

Fenixmonas, precis, vi får se om dom hamnar på stormigt hav eller går på grund redan i skärgården !!