söndag 24 april 2011

Gröna fingrar :)

Nä verkligen inte, men kul att ha ärtskidor på gång, annandag påsk, det är nog det tidigaste jag har fått till, snart ska dom planeras ut i snarpsätra, för på min balkong är det T.R.Å.N.G.T

En planta ska få bo kvar i alla fall, sen blir det väl någon mer blomma än den söta kannan jag planterade häromdan ! Har ingen bild på den idag, får vara med en annan dag, ej på annandan !


Nu ska jag ut en lite sväng på cykeln igen, det är för varmt att sitta på balkongen... tur man inte ska klä ut sig till påskkärring idag !

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, balkonger är lika besvärliga. De blir lätt för varma. Jag har en jättestor balkong, nästan för stor - du kan få en del om du vill. Försöker få till lite plantor./cathrin

Gunilla sa...

Cathrin, ja jag hade större på förra stället, fast nu blir det bara lite blommor, men mysigt är det att ha lite grönt omkring sig !!

Sladdertackan sa...

Det var en snabb ärta!

Anonym sa...

Att cykla i häxklädsel kan ju vara... luftigt för... ja, du fattar! ;-) Men jag har nog förstått att du är en jeansperson som jag!!!

Anonym sa...

klart att du skulle klätt ut dig eller behövde du inte menar du :)

Ylva sa...

Ja, titta. Ärtor är gott. Maken och svärmor håller på med något slags avancerat tomatplantsutbyte...

Gunilla sa...

Sladdertackan, ja, bara jag inte glömmer dom ute, kommer ju frostnätter, fast då åker dom väl inte i frysen sen :)

Gunilla sa...

Tofflan, finns det påskkärringar med jeans ? vet att det finns vanliga kärringar med jeans, och ja, jag är en av dom :)))

Gunilla sa...

Kloppan, en huckle på huvudet istället för kepan kanske ? och några prickar i ansiktet :))

Gunilla sa...

Ylva, kul att testa lite, odlade mycket förr när jag bodde i hus, men det går även på balkong, det tar bara lite plats !!

kattlådan sa...

Du behöver inte klä ut dig till påskkärring. Du är ärtig nog. ;)

Gunilla sa...

Katten, ja visst måste det varit så ? :)