tisdag 26 april 2011

Tillbaka till civilisationen !

En skön långhelg har det varit, vi har varit både i stan och på wischan. Vi har ingen tillgång till Tv där än, och i slutet av helgen funkade inte internet heller, så det känns som man varit lite offside vad som hänt i världen.



I söndags dock, stod det poliser vid mitt grannhus, och tog fingeravtryck på en balkong, så där måste hänt nått på natten påskafton/påskdan... har inte hunnit kollat lokasblaskan ännu....



I fredags var vi på en liten shoppingrunda i Avesta som jag inte nämnde. Det började med att Anna gjorde en halv "Ove" inne på Jysk, hon hade "glömt" plånboken .... och jag hade liksom bara åkt med som "sällskap" !! Nåja, hon hade den i bilen så det var snabbt ordnat











- Ove, en inte helt ärlig kille, gillar Jysk...





Själv var jag inte sämre... vi fortsatte till ÖB, där vi inte trodde vi skulle handla så mycket och tog ingen korg. Men, det blev dock endel småplock och som avslutning skulle vi köpa varsin glass ... sagt och gjort.






När vi glatt knallade tillbaka mot bilen, står där en riktigt gammal traktor, jag säger åt Anna att posera för att ta en kort, famlar med handen i byxfickan, efter det jag tror är kameran, men, se där ligger en deodorant !! Jag har snott den, värsta Jönssonligan hade varit i farten... Nåja, när jag går in där nästa gång ska jag betala den. Men TÄNK om nån haffat mig, jag rodnar vid blotta tanken !!






- Gugge Jönsson, ny i Jönssonligan ??

Hur toppar man det här ? Jo, Anna avslutade dagen igår med att säga "nuu ska jag ta det lugnt resten av dan... tänk att jag inte kan vila ibland på dan..." ... vi slappade i soffan i det som ska bli vardagsrum. Det tog 2 minuter så säger hon... "jag är nyfiken på hur det ser ut bakom luckan i taket/väggen !! Inte jag, sa jag.


Själv struttade hon iväg petade upp luckan som sitter 2,5 meter upp ungefär, hämtade en stege... jag tittade dit och sa...men du, stegen kanske inte är så stabil mot parkettgolv ? "johodå, sa hon och provgungade lite på första steget" ... jag borde förstås gått dit direkt och hållit i, men hade precis sjunkit ner i viloläge...






Jag låg och löste korsord när man hör "hjäääälp" ... då börjar stegen glida, Anna står längst upp och det enda jag ser är hennes rumpa och ben, och en glidande stege... så vips på 2 röda var jag uppe och fick stopp på stegen.... då ligger hon där uppe och bara tokskrattar !! Jag såg framför mig hur hon skulle dunsa rätt ner i golvet... tack och lov kunde hon kravla över stegen och in i hålet... sen förankrade vi stegen och fick ut henne.






- i luckan överst på bilden, skulle Anna kolla in läget, vad som befann sig innanför...

Nu går kafferasten mot sitt slut, på lunchen ska jag hälsa på hos Er !






12 kommentarer:

Anonym sa...

Puh, det var en händelserik dag minsann. Kanske skönt att vara tillbaka i det "normala" igen? /cathrin

Gunilla sa...

Cathrin, skönt att vila upp sig på jobbet liksom :) ... nä här är full fast också, men gluttar runt lite snabbt och ser vad ni haft för er :)

Anonym sa...

haha vilken dag ni haft :)
det är dig man ska anlita som deoderanttjuv alltså :)

Gunilla sa...

Kloppan, nä tack, jag rodnande och skämdes som en gris, idag ska jag in och betala för mig :) (Anna höll dock på att skratta läppen av sig :)

Fenixmonas sa...

Herrejösses, det kunde ha gått illa! Hittade hon något spännande bakom luckan då...så det verkligen var värt klättrandet...kramiz

Gunilla sa...

Fenixmonas, vi visste att det var förberett för ett sovloft, men det finns liksom ingen praktisk "uppgång"...lär nog inte bli använt :)

Anonym sa...

Tack för många skratt! :D Ni har haft en händelserik helg, onekligen!!!

Gunilla sa...

Tofflan, det händer mycket när vi är i farten, jojo :)

Stattinskan sa...

HAHAHAHA - en halv Ove? Hahahaha

kattlådan sa...

Jag vet vad polisen letade efter när de tog fingeravtrycken. Deodoranten! :)

Gunilla sa...

Stattinskan, ja det räcker mer än nog :)

Gunilla sa...

Katten, herregud, SÅ KLART ! att jag inte gjorde den kopplingen !! :)