fredag 6 maj 2011

Frågan är....



... dock om jag ser lika glad ut när jag hämtar ut min bil från reparationsnisse idag. Puh, aldrig roligt det där, kan flyga tusenlappar som när man blåser på en utblommad maskros, liksom !!

Jag knallade upp tidigt och chansande på att grindarna till nissen var öppna lite tidigare än sju, som är öppningstiden, och det var dom, så då hann jag slänga mig på den tidiga bussen till Fors.

Nu hoppas jag alla ni sitter och håller tummarna att jag inte blir länsad i eftermiddag när jag skall hämta ut bils------t.

Nu sitter vi i startgroparna här på jobbet, för att knalla bort till personalrestaurangen. Dom bjuder nämligen på grillbuffé idag. En gång på våren och en gång i slutet på august, ställer dom fram sina stora grillar utanför restaurangen. Det brukar finnas kyckling, fläskfile, olika sorters goa korvar, rotfrukter, och inne får man sen ta pommes eller potatisgratäng, och en massa goa röror. Behöver jag säga att jag ser fram emot lunchen lite extra idag !!

Önskar er alla härmed en trevlig helg !!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Uj uj, håller alla tummar jag har! Det är inte kul med räkningar på bilreparationer, jag måste säga att jag hade tur med Mekar-Bruden!
Ät nu inte så du storknar, hörru! ;-)

Anonym sa...

Lyckliga dig som är ledig. Vad gör du då? Antar att lunchen är avklarad? /cathrin

Gunilla sa...

Tofflan, tack för tummarna !

Åt precis lagom, tsatsiki och grillspetten med olivfärs var goast .... mumma !!

Gunilla sa...

Cathrin, ja lunchen är klar nu, gott som bara den alltså !

Ja det enda som är inplanerat är väl att skjutsa mor till Västerås på söndag, och då kanske det blir nya IKEA. Sen tar vi dagarna som dom kommer vettja.

Anonym sa...

Hoppas räkningen var acceptabel, så att den inte kommer som en kalldusch så här precis när helgen ska börja och allt.
Trevligt när ens jobb ordnar med trevligheter, som god mat etc, det kan väl inte bli för ofta.
Skön helg hoppas jag du får!tod

Gunilla sa...

TOD, kalldusch...lite...ac maskinen som stökar... kan välja dyrt mellan eller billigt..lika med ingen ac ...púst

Sladdertackan sa...

Ett annat ställe som tusenlapparna flyger iväg är hos tandläkaren.
Trevlig helg på dig också!

Fenixmonas sa...

Ja, det brukar kostar alltför mycket...Håller tummarna fast det är väl försent förståss...Kramiz

Gunilla sa...

sladdertackan, ja men ushc och då gör det ONT också !!

Gunilla sa...

fenixmonas, tack det hjälpe inte så bra ::::: )