lördag 7 maj 2011

The lördag !!

.... i skrivande stund sitter jag vid köksbordet och pustar ut. Rejält med frisk varm vårluft har vi fått idag. Tacos är förberett för snart kommer Johanna o Anna från stallet här i Skogsbo....

Innan dess idag :

Först stod på tur att skjutsa mormor och handla, stackaren har ont av ischiasen...men vill ändå ut och se lite folk, och i morgon skall vi skjutsa henne till storasyrran i västerås, för ett par dagar umgänge, min moster har fått en ny höftkula inoperarad, så då passar det bra dom hjälper varann lite !

Sen, drog jag, Anna och Johanna ner till Snarpsätra, och även en sväng till Annas gamla lägenhet för det ... ja.. näst sista ... kanske man kan säga. Lite är kvar.

Sen var det hästar som gällde, ptrooo... man får vänja sig. Först red Anna o Johanna nya Prins, islänningen... Johanna är lite fena med dessa varelser, och med gemensam kunskap om hästar så ska nog Anna, Jonna och kanske support av mina J:n få till den tonåring också !!

Men, lägger inte lite bilder på dom två havande småtultorna, Ronja borde få vilken dag som helst, Majzan några veckor senare...



- två hästar, och en hästsvans !




Majzan kanske är allergisk? eller är hon bara nyfiken på nya dofter ? Hon vädrade hela andningsorganet för att kolla läget idag på eftermiddagen!!






- ja, jag ställer GÄRNA upp på pepsodent reklam jag !!


Ha nu en trevlig lördagskväll vänner, skall strax gå en bloggrunda !!



5 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Vilken häftig bild du har fått på majsan där...hihihi...Apropå bilder så la jag in bildspelet från fjolårets bloggträff i höör...där får du möta alla bloggarna som var där då! Kramiz

Gunilla sa...

Fenixmonas, ja kul hon ser ut!! Åh va kul !! vet att jag sett bilder därifrån, tror hos Stattinskan, men då skall jag hoppa in och titta !!kramiz

Anonym sa...

haha hon ser ut som en blivande reklam-affisch

charlotte sa...

du har en award/utmaning hos mig: http://kloppan.wordpress.com/2011/05/08/award/

Gunilla sa...

KLoppan, då får jag titta över till dig sen, ska käka lite först .) ... spännande !