torsdag 5 maj 2011

Minns ni känslan !!

Det är många milstolpar man passerar här i livet. En, som jag minns starkt, det var att få körkort. Vilken frihet ! Att åka iväg utan att nån behövde sitta bredvid. Alla kanske inte tycker det är lika stort, med det var det för mig.

När man ser köpte sin första egna bil, det gick inte heller av för hackor ! Nu är Jessica´s bil fixad så kopplingen funkar igen, igår fick vi åka med på en premiärtur !




- Det var till och med roligt att tvätta o städa bilen på den tiden :)

Nu håller vi tummarna för att Jessica o pärlan får många trevliga mil tillsammans !!!

16 kommentarer:

Systerdyster sa...

Om jag minns?!? Vilken lycka (och fasa) det var, att åka utan någon bredvd sig.

Grattis Jessica till bil och körkort, hoppas de får många mil tillsammans, hon och den fina Golfen!

P.S. Min första bil var mammas avlagda FIAT 127, en ful, senapsgul sak. Men jag älskade den och vi hade några roliga år ihop. D.S.

Gunilla sa...

Syster, ja det kändes konstigt utan passagerare först :)

Hon har haft kortet i två år snart, men det är först nu när hon jobbar hon skaffat egen wrom wrom..

Jag hade en knallgul saab v4 med svart huv, kompisarna kallade mig för gula faran ??? :)

cathrin- sa...

Jag minns när jag försökte ta körkort och min pappa skulle hjälpa mig och köra. Han röt och skrek varje gång jag råkade göra något galet så jag tappade lusten helt och inget körkort blev det. (ps. du är med i min blogg idag).

Gunilla sa...

Cathrin, ajaj, synd att du fick den upplevelsen av körning. Men ni bor så ni har bättre tillgång till kolletivtrafik förstår jag, och det man aldrig vant sig med lider man inte av !! Va, är jag med ? då måste jag hälsa på :)

Anonym sa...

Det var härligt att få körkortet, och jag sprang ifrån bilskolan ifall de skulle ångra att de gett mig ett :))

Sen körde som om jag var odödlig i några år, min toka..

Carola

Gunilla sa...

carola, haha, ja på den tiden låg körkortet klart i handlingarna inspektören hade, så man såg det liksom... haha,sprang så du var på den säkra sidan :)

Anonym sa...

Hoppas det går bra för dottern och bilen! :D

Visst minns jag dagen! Vi var tre kompisar som körde upp samma dag och bara två av oss klarade sig, taskigt nog. Själv gick jag hem från uppkörningen med mitt nya kort i handen så att hela världen kunde se det, skrytsam som jag är.

Gunilla sa...

Tofflan, klart man ska va stolt !!

Jag såg till att skynda mig hem, för att ta bilen och åka och möta pappa, han åkte moped till jobbet. Han log lika stort han när han mötte mig :)

Anonym sa...

Nej, jag bor i centrala Gbg och klarar mig bra utan bil. Jag tror jag skulle bli skraj bakom en ratt. /cathrin

Anonym sa...

Hoppas det går vägen nu med dotterns bil. Ja med en bil förändras nog livet lite grand, eller rätt så mycket. Bara att sätta sig framför ratten och köra dit man vill.Sen kanske dottern din undrar hur hon nånsin klarat sig utan bil tidigare.tod

Fenixmonas sa...

Jag har inget körkort...försökte allt men det fungerade inte...Ser inte och hör inte, så det blev dyrt för bilskolan...hehehe...Fast han sa att det var ingen fara, de hade försäkringar. kramiz

Gunilla sa...

Cathrin, är helt övertygad om det. Ganska skönt, du behöver aldrig vara "chaufför" :)

Gunilla sa...

TOD, ja, tidigare har hon ju lånat min och pappans bil, men sen hon fick jobb och är beronde av bil, så blir det låst i längden för oss andra när hon även jobbar helger !

Gunilla sa...

Fenixmonas, uppsss...ursäkta att jag log lite åt "att det blev dyrt" ... men se där, du klarar dig förmodligen hur bra som helst ändå !!

Anonym sa...

Å vilket härligt körkortsminne du har! Jag har i färskt och lite sorgligt minne den första och enda turen min pappa fick i min nya bil, den jag har nu. Vi åkte till... Mjölby.

Gunilla sa...

Tofflan, ja få saker men några, etsar sig fast ! Men det var iaf tur ni hann en tur i nya bilen iaf med pappa !